მაღალკვალიფიციური იურიდიული მომსახურება

Thursday, November 14, 2013

მართლშეგნების ფენომენოლოგია

                                
                                ს  ი ლ ა ბ უ ს ი



LLB 3001 - მართლშეგნების ფენომენოლოგია
ლექტორი: რევაზ რიჟამაძემასწავლებელი
ტელ.: 990688 (ბინა), 593/320933 (მობილ.) ელ.ფოსტა: rizhamadzerevaz@gmail.com
თბილისი 2008
7 კრედიტი
სასწავლო კურსის შინაარსი
სასწავლო კურსი მოიცავს
მართლშეგნების ზოგადთეორიულ საფუძვლებს და მისი სტრუქტურული ელემენტების  ტიპურ მოდელებს,   განსხვავებული სოციალური სისტემების შედარებით ანალიზს, მართლშეგნების სახეებსა და როლს სამართალშემოქმედების პროცესში, სამართლიანობის იდეის ნორმატიულ დასაბუთებას.
სასწავლო პროცესი
სასწავლო კურსის ათვისებისა და მიღებული ცოდნის შეფასების მიზნით სასწავლო პროცესი შემდეგნაირად წარიმართება:
რამდენიმე თემის დასრულების შემდეგ მომდევნო ლექცია დაიწყება დასრულებულ თემაზე/თემებზე ტესტირებით (1 აკადემიური საათი) ან კოლოკვიუმითა და დისკუსიით (1 აკადემიური საათი);
სასწავლო კურსი დასრულდება ზეპირი გამოცდით.
ძირითადი ლიტერატურა
დემოკრატიული პოლიტიკური კულტურა“_ ავთანდილ ტუკვაძე, ავთანდილ გვიშიანი, ,,პოლიტოლოგიის საკითხებითბილისი, 1992.
 . ცნობილაძე სამართლის ნორმები და წესრიგის დამყარება საზოგადოებაში, ჟურნალი ,,სამართალი“, 1993.
 Ж. Ж Руссо „Об общественно договоре“, кн. 2, гл. У1, Примечапие , см. Историа политических учений. М, 1996.
კარლ დოიჩი, პოლიტიკა და მთავრობა, ,,პოლიტოლოგიის საკითხები“, 1992, #1.
 H. Stein, Die Verwaltungslehre, 2 aufe, I.B. Die volfzieherde Gevalt 15. Staatsrecht der Konstitutionallen Monarchie, 1824, B.I p.163 16. B. II p. 268. Handhubung der gesammten Staatsgewaltin sinne und Zweche des Rechtstaate.

 C.A. Котляревский , Властъ и право. проблема правово государства. Москва. 1915 г.

 . შავგულიძე. საზოგადოებრივი აზრი, მართლშეგნება და მოსწავლე ახალგაზრდობა, თბილისი, 1981.
  Удравсев В Н Причины правонарущение М1976 Стр 233 38.
  . ვაჩეიშვილი, სამართლის ზოგადი თეორია, სამართალი, ზნეობა და კონვენციონალური ნორმები, თბილისი, 1926, გვ.28 40.
Правосознание как элемент правовой культуры. Правовая культура и вопросы правового васпитания.
დევიდ იუმი. გამოკვლევა ადამიანის გონების შესახებ. თბილისი. 1992.
. გურჯიევი, ადამიანი არის მრავლობითი არსება, ლონდონი. 1923. “არსი”, თბილისი, 1993 , №1,
 . უზნაძე. შრომები, . II-III, თბილისი, 1964 .
И.А. Ильин, «Путь духовного обновления» О государственном правосознании.
Эффективность действия правовых норм. Ред.Коллегия, Пашков А.С, Явич А.С, Фомин Э.А. 1977 г 
Bosanquet. The philosophical theory of the state.
 Котляровский С,Власть и право, М. 1915 г.
. ნანეიშვილი, სამართლის ფილოსოფიის საკითხები, თბილისი, 1992 .
ალ.ვაჩეიშვილი, სამართლის ზოგადი თეორია,თბილისი,1926 . გვ.
Эллинек, Социально— этическое значение права. Неправды и наказания, М. 1910 г.
Studien zur Bechtsphilosophie, 1889.
 Р.Ф. Иеринг, Цель в праве, Т.1, 1881 г.
. . იერინგი, ბრძოლა უფლებისათვის. ქუთაისი, 1908 .
Иеремия Бентам, избр, сочинения, Т.1. Введение в основания, нравственности и законодательства. С.Петербург, 1867.  
 Соловьув. Право и нравственность, Очерки из прикладной этики, С.Петербург, 1899 г.
 Г.Радбрух, Введение в науку права. М.1915 г.
.სავანელი, სამართლის თეორია.
რევაზ რიჟამაძე, შესავალი ქართულ სამართალშემოქმედებაში, თბილისი, 2006 წელი.
Peter Koller .  “Sociale Gerechtigkeit, Begriff und Begrbundung”. Wien, 2001.




შეფასების სისტემა
91 – 100 %  -  A
81 _ 90
  %  -  B
71 _ 80
  %  -  C
61 _ 70
  %  -  D
51 _ 60
  %  -  E
41 _ 50
  %  -  FX
0 _ 40
   %  -  F
შეფასების კრიტერიუმი:
 ლექციებზე დასწრება _ 5%;
 2 ტესტი - 10-10%;
 კოლოკვიუმი და დისკუსია _ 20-20%;
 გამოცდა - 35%.
საბოლოო შეფასება მოხდება ყველა ელემენტის მიხედვით მიღებული შეფასებების ჯამის საფუძველზე.
სასწავლო კურსის თემატური და კალენდარული გეგმაI კვირა - 3 სთ;
 თემა:
1.მართლშეგნების ცნება და სტრუქტურა;
 2. მართლშეგნება, როგორც სამართლებრივი რეგულირების წყარო;
 3. მასობრივი მართლშეგნების როლი სამართლის რეალიზაციის პროცესში;
4. ინდივიდუალური  მართლშეგნების როლი სამართლის ნორმის რეალიზაციის პროცესში ;
  5. სახელმწიფოებრივი მართლშეგნების ცნება;
 6. ადამიანური მრწამსი და მისი მორალურ-სამართლებრივი დანიშნულება;
 7. სამართლის ნორმების ეფექტურობის ცნება;
 8. სამართლის ნორმის ეფექტური მოქმედების პროგნოზირების ზოგიერთი მეთოდი.
9. სამართლიანობის იდეის ნორმატიული ბუნება და მისი საზრისი პოზიტიურ სამართალში(ანუ რა არის მართალი სამართალი)
შედეგი: სასწავლო კურსის დასრულების შემდეგ სტუდენტს ექნება საფუძვლიანი ცოდნა მართლშეგნების გაგებაში, იგი ცნობიერად აამაღლებს მის მართლგაგებას და პოზიტიურ ორიენტაციას სამართლებრივი სახელმწიფოს ინსტიტუტებისადმი, დემოკრატიული(სამოქალაქო) საზოგადოების მსოფლხედვის პრაგმატული ღირებულებებისადმი.
დამოუკიდებლად მუშაობის საათების განაწილება
სემინარების მომზადება  70  სთ
შუალედური  წერებისა და ტესტირებებისათვის,   35სთ
საბოლოო გამოცდისთვის მომზადება  60სთ.

0 კომენტარი:

Post a Comment